tisdag 5 januari 2010

prinsessan-på-ärten

Mina dagar som prinsessan på ärten är räknade. Den nya kudden är toppenskön, jag kommer att sova bättre nu.

Inatt drömde jag att jag var radiopratare och hade vunnit en exklusiv intervju med (hör och häpna) idol-Erik och idol-Calle. Intervjun skulle hållas ute i mina föräldrars sommarstuga, jag vet inte om det var för att de skulle känna sig mer avslappnade i den miljön. Just den här helgen kryllade det av människor ute i sommarstugeområdet och jag tänkte "att det var ju typiskt..." Jag satt vid ett rastplatsbord (ni vet, där bord och bänkar sitter ihop?) och skrev mina frågor till intervjun. Då kom två killar förbi och undrade om jag inte kunde hålla upp min fot mot kopparormarna i bäcken som rinner på tomten, vilket jag också gjorde och så vaknar jag av att jag sparkar och sparkar för dom där äckliga ödlorna släppte inte taget om mina fötter.

Efter drömmen låg jag vaken ett tag och när jag hörde tidningsbudet tänkte jag att det skulle vara skönt att inte störas av alla ljud och oljud i trapphuset. Så jag ska bära upp dörren som finns i källaren, tyvärr så är det en spricka i glaset på den, men det kanske går att dölja med lite romantiskt spetstyg? Problemet med en dörr i hallen är att spegeln hamnar bakom så då får jag flytta in byrån i klädkammaren och istället sätta upp spegeln där byrån stod. Det blir lite slit, men det kommer att vara värt det om jag sover bättre.

Och så vill jag ha ett par tjocka gardiner som dämpar ljud från gatan... Jag är verkligen prinsessan på ärten när det kommer till att sova, fast min ärta är att det måste vara tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar