måndag 18 januari 2010

karma

När jag skulle gå till tåget i lördags stoppade en dam i 35-årsåldern mig. Hon berättade att hon var i Norrköping för att leta reda på sin bror och bla, bla (jag slutade att lyssna) och så ville hon ha en tjuga för att köpa en kaffe och bulle på Pressbyrån. Vanligtvis brukar jag inte ge pengar till främlingar/tiggare men då gjorde jag det. Jag hade bara sex kronor (hade räknat precis innan jag gick hemifrån) och eftersom det inte räcker till en kaffe på tåget så gav jag pengarna till henne. Tänkte att jag kan behöva lite bra karma.

I söndags när jag och Ola sa hejdå vid bussen så kommer Maria L. och ska åka samma buss hem! Det var så skönt att jag fick sitta bredvid någon som jag kände och som kunde bjuda mig på lite godis. Karma. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar