onsdag 6 januari 2010

minusgrader

Kodiak Parka 3000:-

Igår var det -15 grader i Norrköping, brrr! På vår promenad passade vi på att gå in och värma oss i nyöppnade Uteliv på Drottninggatan. Fina och varma kläder, och så var personalen väldigt hjälpsam! Jag skulle vilja ha en Kodiak Parka från Fjällräven, det har jag länge men den känns alldeles för dyr just nu. Och det är inte ens den dyraste jackan. Surprise. En Eskimo Jacket kostar 5000:-, men då är det dun. Undra om man behöver en sådan i fjällen..?

I Uteliv hittade jag även den här sötnosen:
Rosa Kånken 500:-

Idag har snön singlat ner hela dagen och det är fortfarande många minusgrader ute, en riktigt varm jacka skulle vara toppen. Det kanske jag ska önska mig i julklapp nästa år, om jag kommer ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar