lördag 23 januari 2010

i love carbs och nordiska galleriet

Just nu sitter jag i b-friend's säng och väntar på att han ska plugga färdigt. Dagen har bestått av carbs och kändisspotting.

Det blev ingen broinvigning och därmed ingen Victoria. Jag åt frukost, tittade på Nyhetsmorgon (är det någon mer än jag som tycker att TV4:s studio är så himla snygg?) och hemnetsurfade lite istället. Vid lunch åkte vi in till stan, jag hade fått 100 kronor av mamma att fika för och ville fira att kursen och terminen slutade igår med en semla. B-friend hade googlat att Vetekatten och något annat ställe har bäst semlor i stan och eftersom jag aldrig hade varit på Vetekatten gick vi dit. Kaffet var dyrt, 26 kronor kostade en kopp, men semlan var mycket god!

Efter det gick vi en sväng på Östermalm och hamnade på Nordiska Galleriet. Precis när vi skulle gå in i butiken så gick Ebba von Sydow ut därifrån. En kändis! Jag tyckte att hon var en A-kändis, Ola däremot tyckte knappt B. Men hon är ändå Sveriges första modebloggare, respect (med läspande s). Vi kompromissade, före detta A-kändis, numera B. Så gick vi en sväng därinne, det fanns många fina möbler. Jag tycker att det är motiverande att fönstershoppa fina saker, då vill jag plugga så att jag kan få ett bra jobb och tjäna pengar. På väg ut viskar Ola, "Sarah, vet du att du precis gick förbi Carolina Gynning i kassan?". "WHAT?" tänker jag, Carolina Gynning, I love her. Så vi var tvugna att stanna kvar en stund i butiken så att jag kunde få en glimt av henne. Fan, vad snygg hon var!

Varje gång som jag är i Stockholm brukar jag säga att jag inte vill åka hem förrän jag har sett en kändis, men det händer aldrig och jag åker hem ändå. Men inte denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar