onsdag 10 mars 2010

pluggtips

På förmiddagen var det gick det lite sådär med plugget, jag hade svårt att förstå vad det egentligen var jag skulle göra. Men jag gjorde som en klok vän till mig och öppnade upp Spotify, satte på lite klassisk musik och började skriva om fenomenologi och meningskoncentrering och hoppades, hoppades att jag så småningom skulle förstå. Sent på eftermiddagen och efter 1/2 sida med text kände jag att jag nog förstod flum-flummet, men jag var osäker på hur själva analysen skulle se ut. Så jag mailade vår lärare och frågade och nu, ett par timmar senare, har jag skrivit 1/2 sida till och har en idé om hur jag ska skriva min analys.

Så, mitt (inte bästa, men ändå bra) pluggtips är att gå förbi/maila/ring din lärare. Jag vet en del personer i min klass som har ställt frågor under tentor och fått väldigt bra svar som har hjälpt dem mycket och sannolikt resulterat i ett bättre betyg. Önskar att jag hade vågat fråga mer tidigare, men nu har jag har lärt mig att ta för mig mer och våga.

Vilket är ditt bästa pluggtips? Ni som har bloggar, kan ni inte också skriva era bästa tips?

1 kommentar:

  1. mitt bästa pluggtips är att inse att uppgiften/tentan/uppsatsen etc inte är på liv eller död. det är BARA en uppgift. då tycker jag att det blir lättare att tänka när man inte är rädd för det man ska göra hehe. men det kanske bara är jag?

    SvaraRadera