lördag 6 mars 2010

inspiration

Dessa bilder, bland många, är min inspiration till nya lägenheten. Jag har haft lite separationsångest inför flytten, men just nu längtar jag. Vill att inredningen ska kännas lite romantisk. Jag ångrar att jag köpte en mer modern och svart soffa (även om det var länge sen nu), jag måste haft någon identitetskris... Den är så svårt att kombinera med den tjejiga stilen, men det "maskulina" i soffan kanske bidrar till någon balans som påverkar och är viktig. Who knows?

Jag vill måla väggarna lila och jag vet precis vilken nyans jag vill ha. Jag har drömt så långe om lila nu, det skulle vara fint. Den som lever får se, det är nämligen ingen annan som tror att det kommer att bli fint och jag har heller ingen lust att måla om sen när jag flyttar. Jag tror att jag ska måla mitt (sådär fina) IKEA-sido-/soffbord i den där turkosa färgen som pallen på bilden längst ner till vänster har. Det kommer att bli så fint, i min tjejiga lägenhet. Nu längtar jag verkligen, bara tre veckor kvar tills jag flyttar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar