tisdag 2 mars 2010

duktighetskomplex

Jag ställer alltid (alldeles för) höga krav på mig själv. Idag hade jag tänkt att jag skulle läsa cirka 100 sidor i min väldigt tråkiga bok som just nu handlar om kvalitativ forskning. Jag har läst 90 sidor och tänker att jag borde läsa ett kapitel till. Men idag är en sådan där dag när jag känner att jag bara inte har någon lust och jag orkar inte mer, men samtidigt så skulle jag hinna att läsa det sista kapitlet. Kära vänner - känner ni igen? Eller är det bara jag?

Jag är så oinspirerad just nu och känner att jag bara skulle vilja vara ledig. Funderar på att inte sommarjobba i år utan bara slappa i skärgården. 10 veckor semester! Det skulle bli tungt för ekonomin, men vara skönt för själen.

1 kommentar:

  1. jag känner igen! men 90 sidor är ju fantastiskt duktigt! så många sidor tung tråkig litteratur har jag väldigt svårt att läsa en dag. gör något annat istället, se på skräptv eller läs nåt kul :)

    SvaraRadera