tisdag 9 mars 2010

plugga hemma

Det är ganska lyxigt att plugga hemma. Jag började dagen på campus Norrköpings biblioteket (som by the way är så himla fint efter ombyggnaden) eftersom jag behövde läsa lite i en bok som fanns där. Jag gick hem och åt lunch och läste färdigt min andra bok, om Den kvalitativa forskningsintervjun av Kvale och på eftermiddagen tog jag en pluggpaus och kollade på Svenska Hollywoodfruar.

Nu ska jag börja med den individuella uppgiften i forskningsmetodik-kursen och läsa intervjuer och försöka att analysera dessa utifrån en metod som heter meningskoncentrering. Är inte helt hundra på vad den innebär, men hoppas att det klarnar så småningom. Jag vill nämligen göra en riktigt bra analys eftersom det gick bra på duggan och jag nog har chans på VG. Men ibland kan jag tänka att det skulle vara lite skönt att byta liv med Maria Montazami, att inte behöva hålla på med kvalitativ forskning utan bara tänka på läppstift och tazzles.

1 kommentar:

  1. "jag gillar tazzels, det låter så mycket lyxigare än tofsar..."

    SvaraRadera