torsdag 11 februari 2010

uppstoppade djur

Jag skulle vilja ha ett litet uppstoppat djur. Han eller hon skulle kunna vakta i hallen och skrämma bort tjuvar och våldtäktsmän. Det är ju i och för sig inte så ofta som jag har sådana i mitt hem, men det är ändå någonting som jag oroar mig för och drömmer mardrömmar om ibland. En liten ekorre, Farmor hade nämligen en uppstoppad ekorre som jag brukade få klappa när jag var liten. Så jag började kolla på Blocket och såg att det fanns mycket mer än ekorrar. En mård kanske? Bara att dessa uppstoppade djur är ganska dyra, ett lodjur till exempel kostar 14 000:-. Jag inser att mitt lilla vaktdjur kommer att kosta mig en del och bestämmer mig för att söka av marknaden (dvs. kolla Tradera också) och där hittar jag honom eller henne: en liten hermelin. Så söt, men den säljs tillsammans med en mård och jag vill ju inte längre ha vare sig ekorre eller mård. Det är bara en snövit hermelin med kolsvart svanstipp som kommer att få vakta i min hall.

Snälla, om du hittar en uppstoppad hermelin någonstans - ring mig! Jag vill nog köpa den då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar