onsdag 17 februari 2010

sovmorgon

Unnade mig en liten sovmorgon idag eftersom jag har sovit så himla dåligt den senaste tiden. Jag somnade vid halvtio-tio igår och vaknade kvart i åtta, jag sov alltså 10 timmar inatt (jag sov även på bussen hem och lite i soffan...) och nu känner jag mig nästan som ny. Skönt.

Jag vet inte varför jag sover så dåligt och jag tycker att jag lever så att jag borde sova på nätterna.
- Har regelbundna vanor, som att jag går och lägger mig och går upp vid ungefär samma tid varje dag.
- Äter (oftast) nyttig mat.
- Tränar ungefär 3 gånger i veckan.
- Känner mig inte (mer än vanligt) orolig eller stressad.

Jag har bestämt mig för att försöka att göra samma saker varje kväll (ännu mer regelbundenhet och ännu fler rutiner), förhoppningsvis sover jag bättre då. Och så ska jag sluta dricka kaffe, jag har inte druckit något sedan i måndags. Jag ska inte ens dricka te som innehåller koffein den här veckan. Jag har även köpt ett te på Åhléns Apotek som ska bidra till att man sover bättre. Nu jävlar ska det sovas!

1 kommentar:

  1. Hoppas det kommer funka baby.
    Nu försöker jag lära mig Fastighetsrätt.
    Jag blir bara mer och mer medveten om min okunskap.

    SvaraRadera