söndag 12 juni 2011

torpet talludden

Ibland hatar jag Stockholm. Förra helgen hade jag den känslan, då brukar jag leta efter jobb och lägenhet eller hus hemma i Östergötland. För i Östergötland kan man minsann köpa flådig lägenhet eller gulligt hus för samma pengar som man får en skokartong för i Stockholm. I Östergötland behöver man inte byta tvärbana/tunnelbana/buss två gånger för att komma till jobbet. Man åker en buss eller spårvagn till jobbet eller kanske kan man cykla. Förmodligen skulle man kunna ha en bil också, i Stockholm är det ingen mening med att ha en bil för det är bara bilköer, svårt att hitta parkering och tullar. Typ sådär brukar jag tänka och så letar jag boende och hittar kanske något som jag gillar och så letar jag jobb och det är då jag inser att det inte finns några, det är ju i Stockholm jobbet och möjligheterna finns.

Förra helgen hittade jag ett litet hus i Finspång vid Dovern som jag blev sådär Ernst-kär i, Torpet Talludden:


Jag bara älskar det.



Vardagsrummet, så himla himla fint.



Köket är fult fult fult, det enda som är fint är tapeten, den ser lite gammaldags ut.



Matrummet, kanske inte så fint just nu men det skulle kunna bli.


Sovrummet, jag älskar fönstren.

Och utsikten från balkongen!

Går det att elda i spisen? Skulle vara mysigt på vintern.


HÄR finns det fler bilder.

3 kommentarer:

  1. I Göteborg åker man ofta bara en spårvagn/buss men jag vet inte hur billiga lägenheterna/husen/villorna är... Men det är bättre än Stockholm i alla fall :) Kom hit!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar Göteborg, jag börjar övertalningskampanjen nu!!

    SvaraRadera