tisdag 14 juni 2011

andra dagen

Som sagt, idag skulle vi intervjua skådespelare. Jag var ganska nervös, mycket handsvett. Min första intervju gick ganska bra för då ställde jag frågor som jag var bekväm i men min andra intervju var K-A-T-A-S-T-R-O-F-dålig för då ställde jag inte dom frågorna. Jag lärde mig mest av intervju två, man lär sig av sina misstag.

Turligt nog var en i min grupp tvungen att avvika på eftermiddagen så jag fick chansen att göra en tredje intervju och den gick B-Ä-S-T för då ställde jag dom frågorna som jag var bekväm i och gjorde sådant som jag hade lärt mig under dagen. Fortfarande finns det ju grejer som jag kan förbättra, som att "borra mer", practice makes perfect.




Kursen var på Karlbergs slott och i vår sal fanns det två dörrar, över den ena stod det IHÄRDIGHET och över den andra SEGERVISSHET. Det var tydligen en gammal tentasal och de som fick underkänt fick gå ut genom ena och de som fick godkänt genom den andra, gissa vilken?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar