måndag 27 juni 2011

min midsommar

Jag åkte till Östergötland på torsdagen, klockan 19:50 mötte Ola mig på tågstationen. Jag älskar honom så mycket!! Vi tillbringade kvällen på Broocmansplan, Ola hade bakat scones, köpt philadephia och svart vinsbärssylt, hur gott som helst. När klockan var typ nio eller halvtio somnade jag till dokumentären om Skogskyrkogården, borde titta färdigt på den i veckan.

På fredagen hämtade mamma oss och vi åkte till Finspång för att fira midsommarafton. Vi gjorde inget speciellt, ändå blev det perfekt: åt smörgåstårta och jordgubbstårta, läste i våra böcker, spelade Alfapet och myste med katten.

I lördags var vi på klubb Schtekeborg i skärgården, det var god mat, gott vin, goda drinkar och trevligt folk. Tråkigt nog stängde det stängde redan klockan ett. Vi sov över på slottet i den minsta och skralltigaste sängen med två soffkuddar (vi hittade inga riktiga kuddar). Dagen efter åt vi frukost på Trädgårdshotellet och gick en promenad i slottskogen och till kyrkan. Jag plockade en bukett bestående av blåklockor och smörblommor, somrigt värre. På kvällen, när vi var tillbaka i Norrköping igen, badade vi bubbelbadkar, sedan tittade vi på Bröllopsfotografen och åt jordgubbar till kvällsmat.

Idag har jag läst ut min deckare, den heter Vecka 36 och var riktigt spännande. Jag har också varit hos Sofie på Art of hair som har klippt och slingat mitt hår, hon är den duktigaste frisören jag vet.

Nu är jag tillbaka i Stockholm och sitter själv i min soffa med fötterna i skurhinken (har inget fotbad och dessutom är det compact living att nyttja hinken till mer än städning) och längtar efter semester och Ola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar