torsdag 9 juni 2011

slutet gott, allting gott

Hej bloggen! Jag hade tänkt blogga igår men det hände en grej...

Igår sprang jag Blodomloppet, 1 mil på ungefär 1 timme och 2 minuter, jag vet inte exakt för jag har inte kollat än. Efter loppet var det picknick med jobbet mums mums/yum yum och sedan hade jag och Eliana sällskap till tunnelbanan. Eliana gick av vid centralen och när jag bytte linje vid Slussen ringde jag Ola för att berätta hur det hade gått på loppet. Vi pratade på och när jag skulle gå av tvärbanan kom jag på att jag hade glömt nycklarna på jobbet. HELVETE!!! Ola sommarjobbar ju i Norrköping så han kan inte släppa in mig och jag kommer aldrig hinna tillbaka till jobbet innan larmet går på. Jag ringde till Annika på mitt jobb för hon bor ju på andra sidan vattnet och då kan jag bara ta båten över till söder, men det var upptaget. Ringde igen, fortfarande upptaget. Och så ringde jag Annika typ sjutton gånger till men det var bara upptaget hela tiden. Fan också. Jag kände mig lite sunkig och svettig i mina löparkläder och så behövde verkligen gå på toa...

Hoppade på tvärbanan igen, jag tänkte att jag måste försöka hinna till jobbet innan larmet går på och så ringde jag Ola igen. Vi pratade lite och under samtalet insåg jag att jag verkligen inte kommer att hinna till jobbet. Jag var utelåst i Stockholm! Och allt jag ville göra var att sätta mig ner och tjuta. Ringde Anna, en annan som jag jobbar med men hon svarade inte heller. Så jag ringde Ola igen och han sa att jag kunde ringa Jocke, det är han som vi bytt lägenhet med, eller Jenny, Olas syster... Ja! Jag ringer Jenny och hon svarade. Självklart fick jag sova över hos henne och hon var på väg till Slussen där jag också var.

Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar