söndag 13 mars 2011

en alldeles, alldeles underbar helg

Min bästa helg på länge!! Kanske beror det på att jag har jobbat de senaste två helgerna. I lördags var vi på Retromässan, den var väl sådär. Jag trodde att det skulle finnas mer grejer och så var så mycket folk där, man kunde knappt röra sig. Vi köpte ingenting, vi gillar nog nyproduktion mer. Efter Retromässan promenerade vi bort till Söderhallarna och köpte kebab som vi åt i solen på Medis. Jag köpte en med vindolmar i, så god. Sedan promenerade vi bort till Bondegatan och gick i lite second-hand butiker, via Beyond Retro och Acne. Det finns en skinnjacka på Acne som jag tycker är skitsnygg men jag kan inte bestämma mig för om jag är en skinnjacketjej. Och den kostar ganska mycket så jag vill inte köpa den om jag inte är säker. Vi köpte i alla fall ett krus från Höganäs som vi ska ha matlagningsgrejer i vid spisen. Och efter det åkte vi båten hem till Sjöstaden och fikade semlor från Gunnarssons.

Sedan städade vi lite för att vi skulle ha en gäst hemma hos oss. Jag var stressad de luxe och därför en riktig bitch, stackars Ola. Men vi städade ganska fint på en halvtimme. Vid sex mötte vi upp Olas kusin John (på besök från Luxemburg där han jobbar) för att äta på Nostrano. Det var jättegod mat, men det visste jag redan för jag åt samma som jag hade ätit en gång tidigare. Sedan åkte vi hem till oss och tittade på mellon. Vi tävlade om vem som skulle komma etta, tvåa och trea. Jag trodde att Danny skulle vinna, Playtones som tvåa och Erik Saade på tredje plats. Det gick ju sådär för mig. Fast jag är glad att Erik Saade vann, jag hejade ju egentligen på honom, I will be popular I will be popular.

Idag har jag haft en riktig Anna-dag. Och jag som blir trött bara av att läsa hennes statusuppdaeringar på Facebook... Men som sagt, idag har jag varit likadan själv. Jag har: marinerat kyckling, tvättat, spacklat borrhål i sovrummet och lyssnat på Uggla i P4, sista radioprogrammet. Synd för det är så jävla bra. Lagat och ätit lunch, diskat. Pratat med mamma. Handlat lite. Sedan har jag bakat saltängsbullar. Fy, fan vad jobbigt men gott var det! Pratat med pappa och pratat med mamma igen. Lagat och ätit middag, diskat. Och just nu dricker jag te och skriver inlägg nummer 600.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar