torsdag 6 januari 2011

2010

Jag snodde listan från Madde. Spanx!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade till en ny stad, en som inte bara ligger några mil från Finspång 612 42.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, bara någon bekant. Kanske.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, men min låtsasmorfar dog förra sommaren. Han hette Henry, det är bland dom finaste namnen tycker jag. Jag ska döpa mitt barn till Henry.

5. Vilka länder besökte du?
Inget, bara Sverige. Men Sverige var perfekt 2010 - mycket snö, härlig sommar och mycket snö igen.

6. Är det något som du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
En bostadsrätt.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
16 augusti, när jag började jobba på Försvarsmakten.

8. Din största framgång 2010?
Kandidatexamen i Personal-och arbetsvetenskap.

9. Största misstaget?
Jag vet inte... Jag har varit elak mot Ola och mina föräldrar, det är väl det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, bara förkyld.

11. Bästa köpet?
Min Bayswater.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och mat, men väskan var nog det dyraste jag köpte.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick mitt jobb bara en dag efter examen, då blev jag riktigt glad.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Från och med du - Oskar Linnros.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, även om jag var ganska ledsen när Ola flyttade till Stockholm.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Gjort Stockholm: affärer, fik, barer, restauranger.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tittat mindre på TV och slösurfat på Internet.

18. Hur tillbringade du julen?
David Bergis bjöd på frukost på julafton, så morgonen tillbringades med vänner. Vid lunch kom min bror och hämtade mig och vi åkte till 612 42. Där hängde jag med Meja medan de andra lagade mat och skottade snö. Klockan 15 tittade jag på Kalle Anka och sedan tittade jag på Kan du vissla Johanna. Det var på sätt och vis en ensam jul. På kvällen åt vi mammas goda julmat och efter det öppnade vi julklappar.

19. Var du kär i år?
Ja, i min pojkvän.

20. Favoritprogram på TV?
På spåret, Nyhetsmorgon Mad Men. ÄLSKAR Mad Men.

21. Bästa boken du läste i år?
Det var väl någon om Human Resource Management... Jag har inte läst en bok sedan jag slutade plugga, försökte att läsa Hundraåringen men just nu går det bara inte.

22. Största musikaliska upptäckten?
???

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Av mina föräldrar fick jag pengar till en ansiktsbehandling och av Ola fick jag Kent 1991-2008.

24. Något du önskade dig men inte fick?
En lägenhet innanför tullarna.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag cyklade till jobbet på Hyresbostäder och på kvällen åkte jag och familjen till Stegeborg och där åt vi på Hamnkrogen tillsammans med Ola och hans mamma.

26. Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Svart, grå, beige och vit.

27. Vad fick dig att må bra?
Flytta till Ola.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Don Draper.

29. Vem saknade du?
Mina vänner från the kingdom.

30. Den bästa nya personen du träffade?
Mitt kusinbarn Logan Ingrid Nolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar