tisdag 5 juli 2011

såhär var min helg

På torsdagen puttrade jag ner till Norrköping, Ola kom och hämtade mig vid gamla busstationen. I mina föräldrars Volvo, jag trodde att vi som vanligt skulle få golfen. Jag var lite sur på att vi fick volvon men i efterhand är jag bara glad, I love turbo!! Och så kände vi oss sååå Göteborg med Volvo. Vi satt länge i trädgården på Broocmansplan och drack vin, det var härligt.

Vi hade ställt klockan på fredagen och efter åtta någonting (kändes tidigt efter gårkvällen) var vi på väg till Göteborg. Det var en trevlig och regnig bilresa, det regnade från typ Linköping till Borås. Man har så mycket att prata om när man inte bor tillsammans. När vi kom fram i Göteborg körde vi lite fel men sedan hittade vi till Sofia och Rickards lägenhet och parkerade bilden där. Så mysig gata, den kändes lite utomlands med den branta backen, husen som låg tätt, tätt och alla balkongerna men ändå såg den svensk ut med de gamla sekelskifteshusen. Vi lunchade i Haga och därefter gick vi i lite butiker men handlade ingenting. Efter att Sofia var färdig i galleriet kom hon och hämtade oss och vi gick hem och slappade lite i deras fina lägenhet som jag är lite avundsjuk på. Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till vernissagen. Det var gott vin och fin konst och mycket, mycket varmt. Vi köpte en tavla, den får ni se senare. På kvällen drack vi en drink på Familjen, hur vi hamnade där berättar jag lite senare för nu måste jag diska.

Mitt förkläde är så fint men tyvärr blir det inte roligare att diska med det på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar