söndag 17 juli 2011

min helg med mami

Min mami kom och hälsade på!!! Åh, så himla rolig helg! I fredags var vi på Waldemarsudde och tittade Lars Wallins klänningar, wow. Det var så många som var så fina och jag hade några favoriter men eftersom jag inte har råd med nån så får jag nöja mig med att ha Flora hemma.


Den enda designat av Lars Wallin som jag har råd med. Bild.
Det här är enda bilden ni får, min ifån har ju badat...


Huset som Prins Eugen bodde i var så vackert, de rum som var bevarade var så fina. Och det fanns så mycket fina blommor (mitt nya intresse), när vi gick där tänkte jag att jag skulle vilja ha en pelargonstickling. Jag blev så glad när dom sålde just det i museibutiken, så nu har jag en liten pelargon hemma som kommer från en pelargon från Prins Eugen, det är coolt tycker jag.

Sedan åkte vi spårvagnen in till stan och åt lunch på NK, det var gott och mysigt att titta på alla gamlingar som var där och åt, undra om dom äter där varje dag? Eller bara på fredagar? Undra vad NK betyder för dom? Jag älskar NK, jag tycker att det är magiskt på något sätt. Mätta och belåtna shoppade vi hela eftermiddagen, jag köpte ingenting och mami köpte desto mer. Efter ett tag blev vi lite trötta, då gick vi till McDonalds och köpte varsin kaffe och satte oss på trappen till Dramaten, njöt av solen och tittade på när Romeo från Romeo och Julia med flera fäktades. Sedan åkte vi hem.

På lördagen gick vi till Myrorna på Adolf Fredriks Kyrkogata men där fanns ingenting, sedan gick vi till PUB och tillbaka till NK för att jag skulle få en skjorta av mami. Hon köpte en på fredagen och jag kom på att jag också ville ha en, då sa hon att jag kunde få en i tidig namnsdagspresent. TACK!! Så himla fin, jag ska ha den på tisdag när det är Sara(h).



Och jag har bara tolv arbetsdagar kvar till semester! *LäNgTaR*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar