söndag 17 juli 2011

det kom lite saker emellan

Fortsättningen på det här inlägget, hur hamnade vi på familjen? Efter att vi köpt vår konst gick vi runt lite i Göteborg och en kille frågade oss vart vi var på väg, "vi vet inte" svarade vi. Han tyckte att vi skulle gå till Familjen, det är ett trevligt och familjärt ställe (typiskt göteborgare), så vi gick dit. Och jag drack en riktigt god daiquiri på jordgubbar som var kall men inte isade i tänderna. Ola drack någonting beskt eller surt, jag kommer inte ihåg. När vi druckit upp gick vi till Puta Madre och mötte upp de andra.

Vi lämnade Göteborg tidigt på lördag morgon och åkte hem till Norrköping (tack Ola för att du körde!!). Turbodusch, turbofix av hår och make-up, turboomklädning och så satt vi i bilen igen på väg till Valdemarsvik för Olas farfars 80-årskalas. God mat, gott fika och tjocka släkten = som det brukar vara. Det var också en väldigt varm tillställning så när vi kom ut till Olas sommarstuga badade vi. På kvällen grillade vi korv med Olas föräldrar, åh, det är så gott med grillad korv! Sedan somnade jag ganska gott, var helt slut.

På söndagen åt vi frukost, gick en promenad, åt lunch, åkte till en liten butik i en lada (kommer inte ihåg vad den hette) där vi fikade, vilade lite, åt grillat, åkte bil till Norrköping och jag åkte buss till Stockholm.

Förra helgen var väl inte speciellt mycket att hänga i julgranen, vi badade och solade på fredagen och lördagen och på kvällen blev jag magsjuk. Och min iPhone blev lite blöt och fick en fuktskada så den fungerar inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar