söndag 5 december 2010

östgötagatan

Jag vill bo på Öh-schöötagataaan, såklart - jag är ju från Östergötland. Eller Öst-jötagaatan som dom säger i Stockholm. Så jag anmäler mitt intresse på en lägenhet som finns ledig, det är alltså en hyres.


Den är 94 kvadrat, kostar 8457, blablabla, det är inte det ni ska kolla på. Ser ni ködagarna???


Den som står först i kön har stått sen februari 1986, då var jag sex månader!!! Om jag måste vänta 24 år på att få en sån här lägenhet kommer jag vara typ 50 år. Och när jag är så gammal vill jag inte bo i en tvåa-och-halva ändå, bostadsmarknaden här är crazy-bananas.

Och mamma säger att en läkare som hon jobbar med som är gift med en i familjen Lundberg säger (han, läkaren) att det inte är läge att köpa inom de närmsta två åren för priserna kommer att sjunka. Jag vet inte, jag sliter mitt hår som matadorerna på julafton...

2 kommentarer:

  1. Ola var inte ens född då. Man måste ha stått i kö längre än vad Ola är gammal, ha, ha.

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, det är lite galet med bostäderna här i stan. förövrigt så bad jag taxichauffören att köra till östgötagatan med som du säger Öh-schöötagataaan. han fattade faktiskt inte vart han skulle :). Fick bokstavera!

    SvaraRadera