söndag 5 december 2010

mami & papi

Jag har tjatat och tjatat på att mina föräldrar skulle komma och hälsa på mig i Stockholm, nästan värre än en valkampanj har jag tjatat. Men utan framgång för antingen så jobbar dom eller så reser dom eller så är det katterna. Eller nåt annat. När min kusin som bor i USA var hemma i Sverige och hälsade på frågade hon mina föräldrar varför dom aldrig kommer och hälsar på henne och då sa jag att dom inte kommer och hälsar på mig heller och jag bor bara i Stockholm.

Några dagar senare ringde dom och sa att dom kommer och hälsar på den 4 december. Igår alltså. Jag hade planerat att vi skulle fika i Sjöstaden med hembakad sirapslimpa och julskinka samt lussekatter, också hembakade. Sen åka tväris och tubis till stan, gå på NK, Ilums Bolighus och så Biblioteksgatan till Stureplan och äta mat på Vapiano.

Och min mamma gnällde på allt, det kändes så iaf. Det var ingen god mat och det var kallt och det var fel musik. Det gjorde mig ledsen. Jag köpte ingenting heller, det gjorde inte saken bättre.

1 kommentar: