måndag 2 augusti 2010

segt internet


Mitt internet är så segt att jag snart dööör. Jag hatar segt internet, det måste vara mitt mesta i-landsproblem.

Helgen to be continued: Jag och Ola blev sams och efter det kom min granne och sa att han hade ont i hjärtat. Jag frågade om han ville åka till sjukhuset och han svarade, "Ja, kan du ringa en ambulans?". P to the A to the N to the I to the C. "Ola, ska jag ringa 112 då?""JA, RING!" Så jag ringde och sen kom ambulansen, efter vad som kändes som en evighet eftersom grannen hade svårt att andas. Ambulans-killen och ambulans-tjejen var snälla gjorde EKG och gav sprutor och jag bara stod där med tårar i ögonen. Sedan fick min granne åka ambulans till sjukhuset.

Idag är det den 2 augusti, det vill säga månadsskifte, det vill säga ett helvete på Hyresbostäder. Vanligtvis så bara gör man och sen går man hem och dör, men idag kunde jag inte det eftersom jag fyller år imorgon och därför var jag tvungen att baka till jobbet. Och nu har jag bakat en sockerkaka med svarta vinbär, mums. Men den där jäva sockerkakan blir ju aldrig färdig, nu har ja haft den i ugnen i nästan 1 h. Fan, tänk om jag bara hade i 2,5 dl mjöl istället för 3,5? Jag kommer inte ihåg för egentligen hade jag bara velat gå hem och dö idag. Tänk om det bara blir pannkaka av min sockerkaka, jag orkar inte baka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar