fredag 20 augusti 2010

min vecka

Nu är min första arbetsvecka gjord, känns skönt för jag har varit så trött hela veckan. Handen på hjärtat så har jag blandade känslor inför detta jobb, det är bara administrativt, alltså knappa in grejer i datorn men det är samtidigt ett HR-jobb och det känns bra. Många utav de som jobbar på Försvarsmakten är "lite trötta", if you know what I mean och uttrycker detta. Jag har hört grejer som, "*kräkljud* ska du jobba med timanställningar, vad tråkigt!" Och "Du som har en utbildning du borde inte jobba här." Så var lite ledsen i tisdags eller onsdags. Men nu är det glömt, jag har bestämt mig för att bli jävligt bra på det här istället. Så det så.

Men TGIF, idag har jag och Ola varit på shopping-spree i Sjöstaden. Jag har storhandlat på Apoteket och småhandlat på coop, har hört att det är Europas tredje dyraste matvarubutik, skulle inte förvåna mig för att det är dyrt som fan. Sedan fick jag mango-lakrits av Ola på Fine Foods, den var också dyr som fan men väldigt god.

Grattis till mina föräldrar som firar 22-årig bröllopsdag idag med champagne och ugnsstekt falukorv?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar