söndag 1 augusti 2010

i've got news

Både en händelserik (lördag) och händelselös (söndag) helg, perfekt. Lördagen började med att jag och Ola blev osams om filmjölk. Jag skäms. Han skulle hälla upp fil till mig och jag sa till honom att jag inte ville ha så mycket och att han alltid häller upp för mycket. Men så häller han upp en hel tallrik ändå, trots att jag precis sagt åt honom att inte göra det. Så blev jag osams med honom om det. Men sen kom jag på att det var inte därför jag var sur på honom. Jag hade vaknat ganska tidigt av en dröm eller tanke, nämligen att Ola inte skulle vara hemma på min födelsedag och fira den med mig. Och då blev jag osams med honom om det istället. Jag = typisk tjej alltså. Efter lite bråk, gnäll och tjafs säger Ola: "Tror du verkligen att jag hade tänkt vara borta på din födelsedag? Du fyller ju 25. Jag hade kanske planerat en överaskning!" Jag kände mig pretty stupid då.

Mer om helgen imorgon, för det hände en hel del.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. gräla inte över en tallrik filmjölk, gråt inte över spilld mjölk anno 2010.

    SvaraRadera