lördag 17 april 2010

not a happy camper

Mitt tåg skulle ha gått 16:35, men det var (som vanligt) något fel på Statens Järnvägar och tåget var försenat. Först till 17:20, sen till 17:40 sen till 17:20 igen och sen till 17:40 igen... Medan jag satt och väntade på perrongen kom det in en berusad alkis och satte sig bredvid mig (toppen!). Han satt och sov lite, men efter ett tag vaknade han till och försökte att tända en penna och röka den. Så jag gick bort till SJ:s informationsdisk och undrade om de kunde ringa efter Securitas och han i informationsdisken svarade: "Nej... Vi har så mycket att göra nu så vi hinner inte. Och dom kommer hit och röker och super hela tiden, det spelar ingen roll. Du får ringa själv." Jag blev nästan chockad och frågade om det verkligen var hans attityd till det här och han svarade ja. Jaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar