onsdag 28 april 2010

les transcibiques

...betyder såklart transkriberingarna på franska. Tror ni att jag skulle överleva länge i Paris? Nu har jag mailat metoden till Lina och ska fortsätta transkribera intervjuerna som vi gjorde igår.

Jag är så nervös för den här jobbintervjun, det gäller ett jobb på Försvarsmaktens HR-centrum i Stockholm! Jag ska ligga och läsa vår rekryteringsbok varenda kväll nu. Det är en bok som Malin Lindelöw har skrivit, som många PA-linjer använder = många rekryterare använder sig av hennes metoder. Den handlar om hur man ska tänka vid en rekrytering och innehåller exempel på olika frågor som man kan ställa vid en arbetsintervju. TIPS! för er som söker jobb alltså, om ni vill veta hur rekryteraren tänker.

Så är jag också nervös för att jag inte ska få sluta på mitt jobb på Adecco ifall jag får detta jobb. Man kan normalt inte säga upp sig från visstidsanställningar, men jag ringde till dom idag och berättade att jag skulle på intervju och dom förstod att man söker andra jobb. Skönt!

Men nu blir det transkribering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar