måndag 28 december 2009

världens längsta blogginlägg

21 december - dagen då jag gjorde det kanske bästa jag gjort i hela mitt liv: lasek-ade mina ögon. Jag var inte speciellt nervös, skulle bara bli skönt att äntligen slippa glasögon och linser. Operationen kändes inte ens! Det vara bara lite freaky när läkaren petade på min hornhinna och man såg den där grejen som han petade med och att det luktade bränt när lasern did it's thing. Jag kunde se direkt efteråt!!! Men i bilen på väg hem från Linköping började det göra riktigt ont och mina ögon blev superljuskänsliga och det bara rann och rann, värre än den värsta gråtattacken. Då ångrade jag mig som fan. Hem, tog värktabletter och bäddade ner mig i ett mörkt rum. På kvällen var det bättre och jag kunde se igen bara jag hade solglasögon på mig och släckte nästan alla lampor!

22 december
- Fortfarande medicated och ljuskänslig, men jag såg nog lite bättre än vad jag hade gjort dagen innan. "Idag" behövde jag inte ens hjälp med att droppa i ögonen. Det var alltså bara några timmar som jag verkligen behövde hjälp, jag som hade varit rädd för att jag skulle behövt hjälp 24/7 de första dagarna! TG att jag fixade den där ljudboken, mitt sällskap denna dag.

23 december
- tillbaka i Linköping för återbesök på Memira. Optikern sa att jag fick köra bil (vanligtvis tar det en vecka innan man får köra bil efter min operation) och att jag var bäst! Asmallig gick jag runt på stan i linkan och såg ut som Lulu Carter i mina solglasögon, för det är väl bara hon som har det såhär års?

24 december
- julafton and what a julafton! Min mami jobbade (bäddat för disaster redan där...) så vi firade på juldagen istället. Men lite festligt skulle resten av familjen allt ha det på julafton, vi skulle laga mat ihop och äta. Det slutade med att min papi pratade i telefon med Saudi-Arabien på eftermiddagen, min bror påstår sig ha sovit (men jag tror att han WoW-ade) och jag dukade och lagade all mat. Kul jul! På kvällen blev det desto mysigare för mami och Ola kom hem och vi åt julgröt och skinksmörgås och öppnade klapparna.

25 december - power-walkade med stavar och åt rester. Tror inte att jag gjorde så mycket mer...

26 december - var en dålig flickvän och gjorde inte vad jag lovat.

27 december - vaknade med munsår som har gjort så att min läpp svullnat upp och ser ut som en silikonläpp à la 90-talet à la Meg Ryan. Har lovat att bli en mint-girlfriend (new and improved).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar