torsdag 31 december 2009

mitt tjugohundra

2000 - Gick på highschool i Saudi Arabien och blev utsedd till miss congeniality (jävla Kim vann alltid miss popular).
2001 - Flyttade hem till Sverige, vilket var svårare än vad man kunde ha trott. Jag tänkte hela tiden att jag var annorlunda för att jag var svensk, men hemma var man man inte så svensk längre.
2002 - 16 år och gick i första ring på gymnasiet. Hur var livet då? Någon som kommer ihåg?
2003 - 17 år och gick i andra ring på gymnasiet.
2004 - Flyttade hemifrån, från Finspång till Norrköping. Tog studenten från Kunskapsskolan.
2005 - lunka på, lunka på... Pluggade vidare och flyttade till en tvåa på Åbygatan.
2006 - Hoppade av lärarprogrammet, gjorde slut med min ex-pojkvän och fick jobb på Siemens. Flyttade till min första egna lägenhet, en etta på St. Persgatan 78. Träffade Ola.
2007 - Mitt värsta år någonsin. Mormor dog och sedan dog Farmor. Struligt med flytten till Hörngatan. Började plugga PA.
2008 - Även detta år innehöll en flytt, nu till Dagsbergsvägen och där bor vi (snart jag) fortfarande kvar.
2009 - Jag drömmer om min examen, ett jobb och fin lägenhet (som jag helst äger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar