söndag 22 januari 2012

här är mitt liv

Det var väldigt länge sedan jag skrev någonting. Förra veckan, alltså vecka 2, var en bra vecka. Jag lämnade in min fältstudie. SÅ JÄVLA SKÖNT. Min belöning kom bokstavligen som ett brev på posten, dagen efter inlämning hämtade jag mitt halsband från Sophie by Sophie på Coop. Jag älskar det! Och så var Hugo på besök. Bra vecka alltså.

Helgen var också najs, Ola hade precis tentat så han var ledig med mig. På lördagen blev jag väckt med amerikanska pannkakor, gott. Sedan åkte vi till Brandstationen, en second hand-butik på Söder som jag velat åka till länge. Jag köpte ingenting. Sedan åt vi hamburgare på ett fik på Götgatan. På kvällen var vi på bio och såg Tinker Tailor Soldier Spy. Fast jag såg inget för den som satt framför mig var så lång.

Den här veckan, som snart är förra veckan, alltså vecka 3, var sådär. Jag kände mig lite sjuk och var så jävla trött på kvällarna. Somnade tidigare än vanligt, och jag brukar gå och lägga mig typ 22. I torsdags var jag och fiskade med Susanna, det blev kaffe och kladdkaka med grädde till kvällsmat.

I fredags åkte jag till Norrköping. Hade tid hos min frisör på kvällen så nu är jag äntligen fin i håret igen. *hatar utväxt* Igår var jag på loppis i Finspång, köpte en tavla med Oscar II, den ska hänga på dass. Jag köpte även en tårtspade + gaffel, nu saknas bara tårtfat och lusten att baka. På eftermiddagen var jag hemma hos min gamla klasskompis Karin och fikade, hon hade bakat en päronpaj som var så god. Hon bodde fint också, i finaste villan i Finspång.

Nu sitter jag på bussen och önskar att jag hade bokat tåg istället. Uschalingen, va lång ti dä tar mä bussa!!

3 kommentarer:

  1. "Finaste villan i Finspång" jo man tackar!! :)) riktigt roligt att träffas! Vad kul du skriver på bloggen! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Sarah! Hur bloggar man från iphonen? Kram!

    SvaraRadera
  3. Karin: jag tycker det ju! Ska lägga in bevakning på hemnet.

    Sofia: kommer knappt ihåg hur jag gjorde... på inställningar och mobil (tror jag) så får man välja en mailadress som kopplas till bloggen, tror att det är bloggnamnet och något mer. Sedan skickar jag bara ett vanligt mail och så publiceras det. Ola kan hjälpa till ;-), det var han som hjälpte mig!

    SvaraRadera