söndag 1 januari 2012

2011/2012

Igår firade jag och Ola fem år tillsammans!!! Det firade vi med femrätters på Le Rouge i Stockholm, bildregn:

Jag.
My Mr.
Hummer "Millfeuille" med advokado, rouille och citron. Det här var kanske det godast som jag ätit i hela mitt liv!
Torsk "Bouillabaisse" med fänkål, örter och chili. Glömde ta kort, men såhär kan en uppäten tallrik se ut...
Grillad oxfilé à la "royal" med skogssvamp och tryffelsky. Mums!
Ostar de la Maison Androuet.
Chocolat "d'or", chokladfondant med syltade bär och vaniljglass. Yum!
Olas view, han tycker att det är ganska tydligt vem som pluggar och vem som tjänar pengar. Vet att det är så sommaren 2011 att traska men det gjorde jag. Redan innan jag beställde vinpaketet visste jag att jag inte skulle dricka upp allt, men det var ändå värt det för det var häftigt att dricka "rätt" vin till varje rätt. 
Stenbecks gran, den mest perfekta granen. Vi tittade på fyrverkerierna vid Slussen och sedan åkte vi hem.  En härlig nyårsafton!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar