måndag 11 oktober 2010

oj, vad hände?!

Idag hade vi möte på jobbet, vår nya chef skulle introduceras. Jag gillade henne. Men det hände en liten grej på det mötet... Jag cuttar rätt to the chase. Hon (den nya chefen) frågade om våra möten. Och en person började berätta att vi gör si och vi gör så och ibland har vi "spy-möten". Har jag berättat om spymötet vi hade? Om inte, så är det följande:

SPYMÖTE: ett möte där man spyr (vad jag tror så är det oftast samma personer som spyr) och någon kommer med ett förbättringsförslag som bemöts med ett "Nej, det går inte".

Och då kunde jag bara inte hålla käften utan jag var tvungen att säga att jag inte gillar spymöten. Och den personen som berättade för den nya chefen om våra möten är också en utav de personer som brukar spy (vad jag tror, hon spydde iaf på det spymötet som jag deltog i) och tyckte då att jag skulle förklara mig eftersom hon spyr. Förstår ni? Det är inte krångligare än en vetenskaplig artikel. "Okej, ska jag göra det nu?" frågade jag. Men det tyckte hon inte, det här mötet var ju för den nya chefen. Jaha... Jag undrar vilken härskarteknik det var?

Jag ska berätta mer men nu måste jag fortsätta vara housewife, where is Rut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar