söndag 13 november 2011

2011-11-13

Den förste november började jag på mitt nya jobb som HR-generalist på HR Direkt, jag älskar det!! Det är fortfarande på Försvarsmakten. Jobbet handlar om att stödja chefer och medarbetare i olika HR- och lönefrågor.

Den 4 november hade vi halvdag på jobbet så jag och Ola hoppade på en tidig buss till Norrköping, den var jädrans billig (59:-). Medan vi väntade på min papi fikade vi på Broadway. Mys. På lördagen var vi på fest ute i Stegeborg, den var väl sådär. På söndagen åkte vi hem till Stockholm.

I torsdags och i fredags var jag på konferens på Berga slott, slottet ligger på en av Försvarsmaktens anläggningar och det var otroligt fint där ute. Vi konfererade, fikade, träffade personalavdelningen, åt mat, konfererade, fikade, gjorde vattenhinderbanan #big fail, åt gåsmiddag FYI: svartsoppa och leverkorv är väl lite sådär, konfererade, fikade, besökte ett fartyg, åt mer mat, konfererade, fikade och konfererade. /Over and out!

I helgen har jag slappat & sovit och sovit & slappat. Har även hunnit promenera lite på Söder, firat Olas betyg på senaste tentan, ätit moule mariniere, tittat på ett avsnitt av Downtown Abbey, handlat mat och pluggat lite.

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar