onsdag 28 juli 2010

small world

Idag var det en kille inne på Botorget som skulle säga upp sin lägenhet och när man gör en uppsägning måste man uppge sin nästa adress. Jag tyckte att jag kände igen adressen som den här killen (och hans tjej) skulle flytta till och I KNEW IT! Dom skulle flytta till mina gamla svärföräldrars hus i Vingåker!!! Åh, det är ett fint hus som jag vet att dom kommer trivas i. Liten värld, eller litet Östergötland åtminstone. Och litet Södermanland.

Mitt inofficiella stöd till Alliansens jobb-kampanj fortsätter. Idag har jag uppmanat ytterligare en person att söka jobb! Han hade ett jobb förut men behöver inget för att han får pengar till hyran ändå. Jag undrar om de flesta förstår var pengarna kommer ifrån, eller om de tror att de bara finns där i periferin för bidrag etc.? Och vilken bild har dessa personer av Sverige? Vad förmedlar våra myndigheter till dem? Det här börjar bli en hjärtefråga för mig.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar