tisdag 9 augusti 2011

en skärgård utan sol

bild: ???

Jag hade väl tänkt mig att det skulle vara sol, ganska strålande sol till och med på min semester men istället får jag regn. Det är lite ensamt ute i skärgården när det regnar, då sitter alla i sin små stugor. Istället för att sola på bryggan har jag fixat och fnulat med mitt CV och faktiskt sökt ett jobb. Nu ska skriva ett nytt personligt brev till nästa jobb som jag ska söka.

Katten har fått en handduk att sitta på i fönstret, mysigt tyckte hon nog för där somnade hon sen. Lilla Hummelvik är inredd så som en sommarstuga ska vara med pelargon och spetsgardiner i fönstret, Kockums och torkade Eterneller på köksbordet och bastupanel på väggarna.

Här är en bild på spottsoppan som jag kokade häromdagen, vi har en gammal kastrull och en gammal spis, undra vilken som är äldst? Och en lite kitschig bricka, man skulle nästan kunna tro att min Mami gör revolt mot Svenskt Tenn-brickorna i Stockholmslägenheterna.

Och i trädgården ser det ut såhär:

Man kan ju undra vilket årtionde den här bilden är tagen... Är det 1980-tal? Nä, det är mina föräldrars sommarstuga 2011.




Jag drömmer om Ibiza, nästa måndag åker vi och där finns solen och värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar